luni, 12 ianuarie 2015

Nici anul acesta nu scapam de panarama “Saptamana de Rugaciune pentru Unitatea Crestinilor”. Sarbatoare ecumenista!





Uitati lista oraselor care au confirmat evenimentul ecumenist pana la aceasta data: – IASI: http://www.ercis.ro/actualitate/viata.asp?id=20150131 – BRASOV:http://www.bzb.ro/stire/saptamana-viitoare-incepe-octava-ecumenica-a82000 – BUCURESTI: http://www.aidrom.ro/?post_type=portfolio&p=9013 Istoria saptămânii de rugăciune pentru unitatea creştinilor
Preotul anglican James Wattson a inaugurat în anul 1908 aşa-numita “Octavă pentru unitatea creştinilor”. Începând cu 1968 săptămâna de rugăciune pentru unitatea creştinilor se va organiza in fiecare an pe baza textelor elaborate de Comisia pentru Credinţă şi Constituţie (Consiliul Mondial al Bisericilor) şi Secretariatul pentru promovarea unităţii creştine (Biserica Catolică). În emisfera nordică săptămâna de rugăciune are loc între 18 şi 25 ianuarie, iar in emisfera sudică de obicei mai târziu (de ex. la Cincizecime).Broşurile oficiale pentru săptămâna de rugăciune, elaborate şi publicate în fiecare an de către Comisia pentru Credinţă şi Constituţie şi Consiliul Papal pentru promovarea unităţii creştine se pot găsi online, în limbile engleză, franceză, germană, spaniolă şi portugheză pe site-ul oficial al CMB.
Cucernicul Parinte Dumitru Staniloae (+1993) 
“Eu nu prea sunt pentru ecumenism; socotesc ca ecumenismul este produsul masoneriei; iarasi vor sa relativizeze credinta adevarata. A avut dreptate Biserica zicind ca nu prea suntem uniti. Ecumenismul este pan-erezia timpului nostru. Biserica Romano-Catolica si Biserica Ortodoxa nu sunt doua surori. Nu exista decit un singur cap al Bisericii, Iisus Hristos. Nu poate exista decit un singur trup, adica o singura Biserica. Deci notiunea de Biserici surori este improprie.”
“Au venit odata si aici, la un congres al ecumenistilor. Si unul dintre reprezentantii lor a sustinut ideile socialiste. Eu i-am combatut si vorbeam mereu de Hristos. Iar ma intrebau: “De ce tot vorbiti de Hristos? Aici este vorba de altceva, nu de Hristos”. S-au suparat teribil si, dupa ce am plecat, m-au criticat foarte tare pentru ca vorbeam de Hristos si nu de probleme de-astea sociale. De ce sa mai stau de vorba cu ei care au facut femeile preoti, sunt de acord cu homosexualii, nu se mai casatoresc…” (interviu preluat din Ortodoxia si internationalismul religios, ed. Scara, 1999)
“Lupta catolicismului n-a avut o baza spirituala, crestina, asa cum a fost cea din Rusia sau cea de la noi. Ne acuza Todea ca suntem Biserica tradatoare. Doua mii de preoti ortodocsi au stat in inchisoare. Eu am fost in inchisoare si n-am vazut nici un preot unit. Toti s-au facut ortodocsi sau au intrat in diferite intreprinderi in care faceau pe turnatorii.” (Omagii parintelui Dumitru Staniloae, ed. MMB, 1994)
“Caracteristica fundamentala a crestinismului, care consta in surparea zidului despartitor dintre Dumnezeu si oameni (…) e inlaturata in catolicism intr-o noua forma. Sobornicitatea crestina, insasi Biserica, trupul tainic al lui Hristos, e desfacuta din imbratisarea iubirii atotprezente a lui Iisus Hristos si transformata intr-o societate pur laica. (…) Iisus are o comunitate numai cu un anumit punct al spatiului si numai cu o persoana, cu papa in Vatican. (…) Tot ce conteaza e dependenta juridica de o persoana omeneasca. Misticul e transformat in juridic, viata in Biserica devine o preocupare de buna si uniforma orinduiala juridica. Cuvintele religioase nu mai exprima de aceea nici ele misterul unor experiente religioase directe, ci devin termeni juridici si rationalisti, de precizari pozitiviste, pamintesti.” (Ortodoxie si romanism, pp.100-101)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu